مدیریت مواد مغذی در دامداری های گوسفند
نوشته شده توسط : احمدرضا

مدیریت مواد مغذی در دامداری های گوسفند
يكي از مهمترين جنبه هاي هر عملكرد كشاورزي مبتني بر حيوانات ، داشتن يك برنامه مديريت پسماند موثر است كه از مزاياي آن بهره مي برد و به كاهش خطرات ناشي از استفاده و دفع زباله هاي حيواني كمك مي كند. مدیریت نامناسب کود می تواند تأثیر مخربی بر کیفیت آب داشته باشد.

مقررات مربوط به مدیریت کود در تلاش برای به حداقل رساندن آلودگی آب توسط مقامات فدرال ، استانی ، ایالتی و محلی ایجاد و اجرا می شود. مدیریت خوب کود همچنین اطمینان حاصل می کند که از مواد مغذی موجود در کود حداکثر بهره را خواهید برد.

اگر گوسفندان و / یا بره ها بخشی از سال را در انبارهای انبار ، غرفه ها ، قلم ها ، مناطق چمن زنی یا مناطق تغذیه کنند ، باید با کود دامی از آن مناطق مقابله کنید. کود کود فقط ادرار و مدفوع حاصل از دام نیست بلکه بستر ، رواناب ، غذای ریخته و هر چیز دیگری که با آن مخلوط شده است.

یک سیستم مدیریت کود کامل شامل جمع آوری ، ذخیره سازی (موقتی یا طولانی مدت) و دفع نهایی یا استفاده از آن می باشد. اگر گوسفندهای شما نسبت به زمینهای خود کود بیشتری تولید می کنند ، باید راه هایی را برای فروش کود کود و یا دفع آن تهیه کنید.

تولید کود
میزان تولید کود با سطح نژاد و تغذیه متفاوت است. میزان تختخوابی که باید با کود دفع شود بستگی به سیستم مسکن انتخابی دارد. یک بره بازار به وزن حدود 100 پوند روزانه 4 پوند کود تولید می کند ، معادل حدود 0.06 فوت مکعب در روز. برای هر هزار پوند گوسفند زنده یا حدود 40 پوند کود روزانه حدود 0.65 فوت مکعب در روز ذخیره سازی لازم است.

کود به عنوان کود
کود کود حاوی مواد مغذی ارزشمندی مانند نیتروژن (N) ، فسفر (P) و پتاسیم (K) است. علاوه بر سه عنصر اصلی ، کود کود حاوی میکرو مواد مغذی ضروری (بور ، کلسیم ، مس ، آهن ، منیزیم ، منگنز ، مولیبدن ، سولفور و روی است) همچنین مواد مغذی کود از خوراکی هایی که حیوانات خورده اند حاصل می شود.

مواد مغذی
در هر جایی از 75 تا 90 درصد از مواد مغذی گیاهی که به حیوانات تغذیه می شود در کود آنها دفع می شود ، بنابراین جای تعجب ندارد که این ماده یک کود عالی است. سطح پروتئین و نمکهای معدنی موجود در خوراک (سدیم ، کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم ، فسفات و کلرید) در خصوصیات کود نشان داده می شود. میزان مواد مغذی بستگی به نوع حیوان و نحوه برخورد کود دارد. کود کودی حاوی مقدار زیادی از بستر حاوی مواد مغذی کمتری نسبت به کود خالص است.

مواد مغذی موجود در کود ترکیبی از اشکال معدنی و آلی است. اشکال معدنی شبیه به کودهای تجاری است. آنها در آب حل می شوند و گیاهان می توانند بلافاصله از آنها استفاده کنند. اشکال ارگانیک از بقایای بافت های گیاهی ، سلول ها و باکتری هایی که در کود هستند تشکیل می شود. آنها مواد مغذی آهسته ای هستند که گیاهان نمی توانند از راه صحیحی استفاده کنند. با پوسیدگی کود آنها در دسترس گیاهان قرار می گیرند.

ماده آلی موجود در کود نیز بسیار با ارزش است زیرا باعث می شود خاک آسان تر شود ، احتمال فرسایش کمتر و احتمال جذب آب بیشتر می شود. کاربرد کودهای معمولی باعث کاهش pH خاک می شود. اثر اسیدی کننده کود کمتر از کودهای معدنی است.

کود
استفاده از زمین موثرترین و اقتصادی ترین روش برای استفاده از کود جامد است ، مادامی که کود کود روی زمین شیب دار ، زمین یخ زده یا دامنه های نزدیک خندق ، رودخانه و جاده ها استفاده نشود. برای به دست آوردن بیشترین ارزش از کود کودی خود ، باید آن را نزدیک به زمان کاشت استفاده کنید. استفاده از کود در این زمان باعث می شود كه مواد مغذی در شستشو یا رواناب كمتر شود.

برای هر زمینه بزرگتر از یک باغ ، یک کود پخش کن بزرگ است. پخش کننده کود در اندازه متفاوت است. با کالیبره کردن دستگاه پخش کود کودی خود ، می توانید از میزان کود دامی که استفاده می کنید ، ایده خوبی بگیرید. ساده ترین روش برای کالیبراسیون کود پراکندگی ، پخش تارپس روی او و وزن دادن مقدار کود است که هنگام عبور کودهای پخش کود روی آن ، بر روی هر لپه سقوط می کند.

ذخیره کود
ذخیره سازی پسماندهای دامی و فاضلاب شامل انباشت کود کود به شیوه ای مناسب از نظر زیست محیطی است تا زمانی که بتوان آنها را برای استفاده در زمین یا به طریقی مورد استفاده قرار داد. در صورت مناسب بودن شرایط استفاده از مواد مغذی توسط محصولات زراعی ، کودهای زراعی امکان پخش کود را دارند.

محل نگهداری ایده آل برای کود جامد ، ریخته گری سقف با کف غیرقابل نفوذ (به عنوان مثال بتن) است. کودهای خشک را می توان به صورت جامد در انبارها نگهداری کرد. با این حال ، شمع ها باید پوشانده شوند. بدیهی است که سازه های ذخیره سازی کود یا سایت ها باید قرار داشته باشند تا مزاحمت های بو را به حداقل برساند.

کمپوست کود
کمپوست سازی "تجزیه کود (توسط میکرو ارگانیسم ها) تحت سیستم های کنترل شده و کنترل شده برای تولید محصول نهایی مفید (کمپوست)" است. کود کود تازه ممکن است حاوی پاتوژن ها باشد و نباید در زمین هایی که محصولاتی که به صورت خام خورده می شوند ، پخش کنید (مثلاً هویج ، توت فرنگی ، کاهو و سبزیجات).

E. coli ، سالمونلا ، انگل ها ، هورمون ها و سایر عوامل بیماری زای موجود در کود می توانند با كمپوست مناسب كاهش یابند. کمپوست ، حجم کود را تقریباً 50 درصد کاهش می دهد. باعث کاهش بو و از بین بردن بذر علفهای هرز و لاروهای مگس می شود. انتشار فرآورده های متان را می توان با یک فرایند کمپوست خوب طراحی شده کاهش داد.

تهیه کمپوست خوب به داشتن منبع مناسب مواد مغذی با تعادل کربن و نیتروژن ، مرطوب نگه داشتن شمع کمپوست و اطمینان از وجود هوادهی کافی بستگی دارد. نسبت كربن به نیتروژن برای فرآیند كمپوست بسیار مهم است. در حالی که کمپوست می تواند در طیف وسیعی رخ دهد. نسبت ایده آل حدود 30 قسمت کربن به 1 قسمت ازت است. محصولاتی از حیوانات ، مانند کود ، از نظر نیتروژن بسیار زیاد برای کمپوست کارآمد هستند.

محصولاتی از گیاهان ، مانند برگ ، چوب یا کاغذ ، از نظر کربن بسیار زیاد هستند. فرآیند کمپوست می تواند با مخلوط کردن محصولات حیوانی و گیاهی در کنار هم انجام شود. کمپوست باید در صورت امکان تا دو هفته در دمای 130-149 درجه فارنهایت (55-60 درجه سانتیگراد) نگهداری شود.

کمپوست سازی را می توان در سطل های سطل یا پیشانی (شمع های باز طولانی) انجام داد. چرخاندن شمع کمپوست آن را هوادهی کرده و سرعت پردازش کمپوست را سرعت می بخشد. پسماندهای ارگانیک معمولاً چندین ماه تا یک سال طول می کشد تا در یک کمپوست کمپوست شوند.

قوانین مدیریت مواد مغذی: فدرال

قانون فدرال آب تمیز ، مکانیزم را برای تنظیم صنایعی که پتانسیل تخلیه آلاینده ها در آبراه ها را دارند فراهم می کند. با محدود کردن حیوانات به مناطق یا تعداد زیادی ، کشاورزان و دامداران می توانند دامها را به طور مؤثر تغذیه و نگهداری کنند. اما این مناطق محدود به منابع اصلی زباله های حیوانات تبدیل می شوند. انجام عملیات بزرگ تغذیه حیوانات نیاز به مجوز فعالیت دارد.

اگر حیوانات در مدت زمان 12 ماه حداقل 45 روز محصور شوند و در فصل رشد طبیعی هیچ گونه چمن و گیاهی در منطقه وجود نداشته باشد ، این عمل عملیاتی برای تغذیه حیوانات (AFO) است. این عملیات یک عملیات تغذیه حیوانات محدود (CAFO) است ، اگر تعریف AFO را برآورده کند و یکی از تعاریف CAFO زیر را برآورده کند. اگر حداقل 1000 واحد حیوانی (AU) داشته باشد ، این یک CAFO بزرگ است. این 10000 گوسفند و بره خواهد بود.

این عمل CAFO متوسط ​​است ، اگر یک خاکریز یا لوله تولیدی کود و فاضلاب را از محل کار به آب های سطحی منتقل کند یا حیوانات با آب های سطحی در منطقه ای که در آن قرار دارد در تماس باشند. CAFO متوسط ​​حداقل 300 AU ، که 3000 گوسفند و بره است. مهم نیست که این عملیات در چه اندازه است ، اگر مرجع اجازه این عملیات را بازرسی کند و تشخیص دهد که آلاینده ها را به آبهای سطحی اضافه می کند ، ممکن است CAFO تعیین شود.

اگر این عملیات CAFO باشد ، اپراتور باید درخواست مجوز کند. بیشتر ایالت ها صلاحیت مدیریت برنامه های CAFO و صدور مجوز را دارند. مجوز به شما نیاز دارد تا آلاینده ها را در هنگام کار خود کنترل کنید و از ورود آنها به آبهای سطحی جلوگیری کنید. اینجا را کلیک کنید تا در مورد الزامات فدرال در مورد CAFO گوسفند بخوانید.

قوانین مدیریت مواد مغذی: ایالتی

برخی ایالت قوانینی را تصویب کرده اند که آیین نامه های فدرال را گسترش می دهد. به عنوان مثال ، قوانین مدیریت مواد مغذی در مریلند برای تدوین و اجرای برنامه های مدیریت مواد مغذی نیاز به هر کس با 8 یا بیشتر واحد حیوانی یا 2500 دلار درآمد ناخالص مزرعه دارد. یک واحد حیوانی به عنوان هزار پوند تعریف شده است. دام. یک گوسفند 0.2 واحد حیوانی است. هشت واحد حیوانات برابر است با تقریباً 40 گوسفند بالغ.

قانون مدیریت مواد مغذی در دلاور مشابه قانون مریلند است و کلیه افرادی که بیش از 8 واحد حیوانی را در یک واحد تغذیه حیوانات انجام می دهند ، می توانند یک برنامه مدیریت مواد مغذی را تهیه و اجرا کنند. افرادی که از 10 هکتار یا بیشتر از زمین ها مواد مغذی استفاده می کنند نیز نیاز به برنامه دارند. قانون مدیریت مواد مغذی پنسیلوانیا بر عملیات متمرکز تغذیه حیوانات متمرکز شده و نیاز به عملیات مزرعه با تراکم حیوانات 2000 پوند دارد. یا هر هکتار بیشتر برای تهیه و اجرای برنامه های مدیریت مواد مغذی.





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: